img-responsive center-block

HOE ZIET DE VTMKIDS-APP ERUIT?

Drie, twee, een,… START! De VTM KIDS-app bestaat uit 3 delen.

  • Op de startpagina kan je video’s van onze programma’s terugvinden en kom je alle nieuwtjes over je favoriete programma te weten. Via de zoekbalk rechts bovenaan kan je bovendien ook zoekopdrachten invoeren, zodat je gemakkelijk alles over je lievelingsprogramma kan terugvinden.
  • In de videozone kan je volledige afleveringen en fragmenten van je favoriete programma’s terugvinden. Door bovenaan op een personage te klikken kan je de afleveringen van het programma waarin dat personage meespeelt, bekijken.
  • Op de actie-pagina kan je terecht voor wedstrijden, speciale acties die we organiseren of opnames die je kan bijwonen.

WAAR KAN IK MIJ REGISTREREN?

  1. Open de VTM KIDS-app.
  2. Klik in de rechterbovenhoek op “Inloggen”.
  3. Als je al een MEDIALAAN-account hebt, kan je met deze logingegevens inloggen. Heb je nog geen MEDIALAAN-account? Geen probleem! Klik dan op “Gratis registreren”. Vul vervolgens de gevraagde gegevens in en je bent klaar om de app te ontdekken!
  4. Je kan nadien een account toevoegen of linksboven op de x klikken om naar de app door te gaan.

HOE VOEG IK EEN ACCOUNT TOE?

  1. Klik links bovenaan op je naam of op de knop “Toevoegen”.
  2. Selecteer “Voeg een account” toe en doorloop vervolgens alle stappen.

Als je een account wilt verwijderen of bewerken kan dat ook via deze weg. Als je op het potloodje klikt onder het account, kan je deze bewerken. Als je op de prullenmand klikt, verwijder je dit account.

ZIJN ER KOSTEN VERBONDEN AAN HET GEBRUIK VAN DE APP?

Aan de installatie en het gebruik van de VTM KIDS-app zijn geen kosten verbonden. Je betaalt enkel de eventuele kosten die je maakt wanneer je data verbruikt via 3G of 4G (niet voorzien in je bundel/abonnement en in het buitenland).

HOEVEEL DATA VERBRUIKT DE VTM KIDS-APP?

Het dataverbruik van de VTM KIDS-app wordt sterk bepaald door hoe je de app gebruikt: indien je de app gebruikt om video’s te bekijken, dan zal de app vanzelfsprekend meer data verbruiken dan wanneer je enkel de programmapagina’s raadpleegt. Daarom raden we aan om enkel video’s via de VTM KIDS-app te bekijken wanneer je toestel met het internet is verbonden via een wifiverbinding.

We vinden het ook belangrijk om te vermelden dat de VTM KIDS-app op de achtergrond data bijlaadt als dit zo is ingesteld. Bij vele toestellen kan je per app instellen of de toepassing op de achtergrond data kan verbruiken. Je vindt de optie mogelijk in het instellingenmenu. Als je de optie niet meteen terugvindt, dan raadpleeg je best de handleiding van je toestel.

KAN IK DE APP OOK GEBRUIKEN IN HET BUITENLAND?

Je kan de VTM KIDS-app ook gebruiken in het buitenland, zolang je over een stabiele internetverbinding beschikt. Let wel, je kan de app enkel downloaden in de Belgische App/Play Store.

WORDT DE VTM KIDS-APP OOK ONTWIKKELD VOOR WINDOWS PHONE?

Momenteel zijn er geen concrete plannen om de VTM KIDS-app te ontwikkelen voor het Windows Phone-platform. We streven ernaar om de app aan te bieden via de meest voorkomende platformen. De VTM KIDS-app is daarom beschikbaar voor iOS en Android.

EEN VIDEO SPEELT NIET AF, WAT NU?

De VTM KIDS-app is een krachtige app met een hoge beeldkwaliteit. Je toestel dient daarom over voldoende beeldresolutie en een voldoende krachtige processor te beschikken om de app optimaal te kunnen gebruiken. Als je toestel een video niet afspeelt, dan ligt de oorzaak mogelijk bij de technische specificaties van je toestel of bij het feit dat de videospeler van je toestel helaas niet compatibel is met de app. Als je ons via het contactformulier (op vtmkids.be) kan vertellen met welk toestel (merk en type) je gebruikmaakt van de app, dan kijken we het graag voor je na. Je kan ons ook een mailtje sturen via de app door naar je account-pagina te gaan en onderaan op “Heb je een vraag?” te klikken.

IK BEN MIJN WACHTWOORD VERGETEN

Geen paniek! Je kan een nieuw wachtwoord aanvragen via “Wachtwoord vergeten”. Typ even het e-mailadres waarmee je geregistreerd bent in en enkele ogenblikken later ontvang je een mailtje om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Controleer zeker ook even je ongewenste mailbox, want het kan al wel eens gebeuren dat het mailtje hierin terechtkomt.